neděle 2. února 2020

Proměnlivosti a kolísání pověstí firem, organizací a institucí

Začíná to nádherným a slavnostním zakládáním firem, organizací a institucí. Vždycky jest počátek prvním krůčkem k úspěchu a dobré pověsti, aby klienti byli co nejvíce spokojení. 

Opak může být však pravdou s přibývajícím časem existence daných společností, a tak jejich pověsti kolísají jako křivky důvěryhodnosti na existenčním grafu ohledně prosperity. Jestliže to hlavní osoba a management neuhlídají, pověsti daných firem, organizací a institucí klesají ke dnu, stejně tak prosperita, která míří ke ztrátám a bankrotům. 

Tím trpí zejména otrávení nižší zaměstnanci a hlavně klienti. Už to není pět hvězdiček, ale tři, dvě, jedna, což se rovná katastrofickému krizovému scénáři, jenž se projevuje arogancí, neochotou a špatným zacházením, šikanováním a kopáním všude možně - uvnitř a venku na veřejnosti. 

Zákazníci ztrácejí zájem o závadné produkty a kontakt s danou firmou. Tak to je i s církvemi, politickými stranami, neziskovými organizacemi. 

Aby skvělá úroveň na všech stranách vzkvétala, tak musí dané organizace a instituce vést slušný a odborný personál. 

K zákeřnostem a podvodům nesmí v našem státě a ve světě docházet. To by se nám zhroutil i samotný stát. Na druhou stranu někteří zákazníci nejsou vůbec svatí. 

V etice jsme se na gymnáziu učili o kladných a záporných kolečkách, dobro šíří dobro, zlo se šíří daleko rychleji v dosti divoké době. 

Pověsti kolísají, vyvíjejí se různými směry, jak akciové trhy. Kéž by se narovnalo podnikání a instituce seriózním způsobem pro lidi "uvnitř a venku." Úvaha se též vztahuje na kolísání pověstí internetových portálů, webů a často diskutovaných sociálních sítí. 

Václav Kovalčík, Zlín

Žádné komentáře:

Okomentovat