čtvrtek 3. února 2022

Můj pipinkový sen

Anotace: "O mém nedávném snu, který se mi zdál. Týká se mého skutečného, alternativního i pozměněného života v oblasti školství a vzdělávání."


Vyučování jazyka českého probíhá tentokrát v knihovně církevního gymnázia. Máme se naučit hltat moudrosti knih aktivní i pasivní četbou. Jednou se to bude hodit u maturitní zkoušky, též v dalších hodinách české i světové literatury.


Profesor jazyka českého Pipinka nám zadává "kvóty," jaký okruh knih máme skutečně číst. Každý z nás ve třídě dostává svůj úsek četby, který musí nastudovat, o jehož ději a myšlenkách bude kantorovi i spolužákům vyprávět.


Já jsem dostal jeden vytipovaný úsek v dolní řadě u podlahy. Náš Pipinka pak ještě kontroloval, jestli jsme si skutečně vzali svou četbu pro vypracování referátů a čtenářských deníků.


Také na mě přišla řada. Profesor Pipinka se velmi zhrozil, dokonce mi zuřivě vynadal, ihned provedl kárný zápis do třídní knihy. Někdo asi zamíchal v knižním osudí, neboť jsem měl u sebe literaturu, která vůbec nepatřila k maturitním okruhům. Inu, stalo se, jsou i horší věci v životě než "nevinné lechtivé" knížky v prostorách církevního gymnázia.


Václav Kovalčík, Zlín

Žádné komentáře:

Okomentovat