pondělí 23. března 2020

Problematika koronaviru lidi spojuje i rozděluje, jak kde

Na venkově velká solidarita místních samospráv, co se týče ochrany obyvatelstva - viz vyrábění a distribuce roušek, ve velkých městech je to poněkud horší. Je dobré, že se proti pandemii koronaviru zapojily univerzity a vzdělávací instituce. Chválím obětavou laickou i odbornou veřejnost již v uvedené solidaritě.

Proč policisté v neúmyslných případech nerozdají roušky těm, na něž se vůbec nedostalo? Proč dochází k sankcím a pokutováním v počátku pandemie? Proč se potlačuje diverzita názorů lidí na literárních a uměleckých webech. S tímhle mám negativní zkušenost, neboť mě admin na psanci.cz 
zničehonic vymazal, že prý šířím dezinformace, též na liter.cz mi smazali článek o koronaviru, na poeta.cz dokonce vybílili můj věrnostní účet za šíření pravdy.

Bohužel pravda a spravedlnost je v této soužené a zbídačené zemi jen pro vyvolené. 

Chtěl jsem politologicky zmapovat tematiku koronaviru, vyslovil jsem názory na další postupy a řešení uvedené problematiky. Upozornil veřejnost, že existuje mnoho cest, jak se vyléčit ze zákeřné pandemie, a to v souladu s přírodou a životním prostředím - viz využití léčivých rostlin, hub atd. Dále hledání léků jak na východě, tak i na západě musí být bez diskriminací. Využití přirozených obranných mechanismů člověka také řešením, stejně tak jakékoliv oslabování zákeřného viru. Zapojení lázeňství nechť připadá v úvahu.

Zároveň jsem šířil osvětu, co se týče fotografií zimních a jarních rostlin nejen u nás na zahradě, psal poezii o rostlinách i zvířatech, též je fotil pro děti, mládež i dospělé.

Bohužel mi na jedné facebookové skupině hrubě zkritizovali mou péči o agamu, záviděli mi dokonce, že mi prospívá, tak se šířily z jejich strany haty - nenávistné příspěvky a potupné smajlíky, jako bych byl vrahem! 

Bohužel dlouhodobě narážím na špatné party ve virtuálním světě i v této krizi. Kam jsme to docinkali klíčemi? Do apatie, omezenosti, nezájmu o veřejný život, osvětu a jiné krásné věci. Prostě mí zapšklí kritici jsou úplně všude i v uměleckých soutěžích. 

Diskuze lidí jsou i v problematice koronaviru cenzurovány, likvidovány, dochází i k likvidaci lidských osudů. Cožpak jsme slepými ovcemi v našem státě i ve světě dle myšlenkových prostitucí Milionu chvilek pro demokracii?

V tematice pendlerů v pohraničních zónách je společnost rozdělena. Osobně si myslím, že by měly být v případě pandemie uzavřeny všechny hranice. Zní to sice nepopulárně, ale zdraví občanů České republiky jest přednější.

V tematice chat a chalup obklopených přírodou bych byl otevřený, ale musejí se plnit nařízení vlády - viz zákaz shromažďování velkých skupin obyvatel atd.

Problematika koronaviru nesmí lidi rozdělovat, ale spojovat. Vzájemná solidarita ve společnosti vítána, o nemocné lidi je třeba se postarat, aby náš národ jednoho dne nevymřel.

Václav Kovalčík, Zlín

Žádné komentáře:

Okomentovat