pondělí 16. května 2022

Můj lázeňský sen

Anotace: "O mém nedávném snu, který se mi zdál. Týká se symbolického dobového vývoje času i společnosti."


Ocitám se v jednom lázeňském objektu, jenž je obklopen zdravou a nádhernou přírodou a krajinou. Kámen úrazu je ten, že zde panuje herní volnočasová nálada na lodě a piráty.


Moje loď chce tuto nesmyslnou hru ukončit, a tak rychle útočí na své protivníky. Vpluje do větší pirátské lodi! Není to pro mě jisté, nakonec zjistím, že jsem nezvítězil, neboť nelze tak úplně bojovat proti proudu času a doby.


Ocitám se v bývalém Husově sboru, jenž přišel o svou věž s nápisem: "Pravda vítězí!" Jen dolní část památky zůstává, je totiž přizpůsobena pro budhistické obřady.


Na zahrádce spatřím dívku, jež staví hráze proti povodním, neboť Raisovou ulicí v Náchodě protéká asijská řeka Mekong, která odnáší vše, na co přijde. 


Mnoho lidí již odjelo autobusy do vyšších sfér, jen já a dívka statečně bráníme budhistický chrám, dříve husitský, před živelnou zkázou a pohromou.


Václav Kovalčík, Zlín

Žádné komentáře:

Okomentovat