středa 1. června 2016

Můj olověný sen



Anotace: O mém nedávném snu, který se mi zdál. Týká se školství, mezilidských vztahů a fantazie.


Jsem doma v jednom velkoměstě. Je ráno, a já musím pospíchat do školy, i když jsem neudělal maturitu. Beru na sebe co nejvíc věcí, abych na nic nezapomněl. Stále hledám, ale ručičky hodin již ukazují půl osmé a pět minut. Jsem naprosto zoufalý - ve mně převládá chaos z neudělané maturity.


Konečně vycházím ven, náhle zjišťuji, že nemám jízdenku na městskou dopravu. A tak se snažím zavolat svým rodičům, ale z toho vyjde volání o pomoc. Naštvaní hasiči prohledávají okolí. Naštěstí jsem unikl pořádné ostudě!


Procházím městem, zničehonic mě nohy tíží. Podobají se olověnému závaží. Jen abych stihl školu, spěchám dál.


V tu chvíli potkávám spolužáky, kteří mě vedou na jedno místo, kde je všechno noblesně připraveno. Mnoho studentů a profesorů se shromáždilo v temné hodince  - při slavnosti, v níž hoří svíce. Vidím známé tváře tvářící se harmonicky a láskyplně.


Chci odejít, protože jsem neuspěl. Vysvětluji spolužákům, že jsem se často do všeho pletl. Bylo to dokonce v mé povaze.  Mám prý zůstat a slavit. Všichni najednou chápou mé počínání. Je to divné setkání, vždyť jsem byl tajemně překvapen, i když pobývám ve svém životě někde jinde.
 
Václav Kovalčík

Žádné komentáře:

Okomentovat