Vítejme
v radostné a moudré zvěsti. Vítejme v nelehkém životě křesťana. Všude
jsou nástrahy, pasti a léčky. V různých prostředích a „časoprostorech“ je
Evangelium čteno a zvěstováno. V našich chrámech se dozvídáme, jak máme ve
skutečnosti postupovat a čeho se vyvarovat.
O
tom je koneckonců svět, jehož realita se nám zdá být příliš krutá. Nastavujeme
„tvář,“ abychom přijali hmatatelné i nehmatatelné facky. Souhlasíme-li
s obsahem Evangelia, pak si dovedeme organizovat svůj život dle Božího
scénáře.
Dětem
čteme zejména zajímavé a poutavé části. Zde dochází k upevnění morálních
postojů, což je přínosem pro kvalitu života našich ratolestí. Právě Evangelium
nám připomíná sváteční události, které v současnosti oslavujeme.
Harmonický
i neharmonický je život Ježíše Krista. Záleží však, jak na problematiku
nahlížíme. Poetický je příchod třech králů. Nebezpečím pro Božího Syna je
závistivý Herodes. Pronásledovaná Boží rodina tak utíká do Egypta.
Zázraky
jsou populární části Evangelia. Materiálno namítne, že se tak stalo díky
fyzikálním, chemickým a meteorologickým jevům. Věřící praví, že to byly
zázračné a výjimečné události.
Velmi
smutné je Velkopáteční období. Bičování a ukřižování Božího Syna je aktuálně
vnímáno jako potupná smrt člověka poslední kategorie.
Paradoxní
je předchozí vítání palmovými ratolestmi. S odstupem času se vyskytne
davová psychóza, jež znamená rozsudek smrti pro spravedlivého Krista. Ježíšovo
vzkříšení však znamená vítězství nad zlem.
Evangelijní
dějství je převedeno do našich životů. V každé etapě našeho žití se nám
vybavuje daná událost, a to nejen ze čtyř Evangelií, ale i z dalších částí
Písma.
Jedná
se o velmi poučnou zkušenost, díky níž dovedeme přemýšlet o tomhle světě, jenž
potřebuje nalézt víru, naději a lásku. Ještě jednou vítejme v radostné a
moudré zvěsti – vítejme v Evangeliu - vítejme v životě každého
z nás.
Žádné komentáře:
Okomentovat