neděle 19. července 2015

Můj izraelský sen



Kamarádi mě přemlouvají, abych se zúčastnil jedné sportovní a odvážné hry, která se koná nedaleko bydliště mé tety, i když jsem zde zbytečným hostem. Jedna disciplína za disciplínou se vskutku daří. Dokonce cestuji drastickou lanovkou závratnou rychlostí. Jsem slavný, neboť získávám peněžní jmění a cennou reputaci u diváků. Dokonce se do mě zamilovalo mnoho dívek a žen, ale to je tak láska na jednu noc.

Najednou se ocitám v Izraeli, kde je všude čerstvá zeleň. Mám několik stovek českých Korun, které utrácím za jídlo a nápoje, vždyť je naše měna populárnější a žádanější než americký Dolar. Procházím se tedy ulicemi měst a obcí, navštěvuji památky, dokonce i místní přírodní krásy.

V řece Jordán se koupou lidé, stejně tak v Mrtvém moři, jež připomíná korálové útesy s nádhernými plážemi. Náhle objevuji pytel osobních věcí mé rodiny. Právě ta si užívá panenské přírody. Svlékám se do plavek – koupu se nejprve ve sladké vodě, poté ve slané.

Jeden podnikatel mě zve, abych se zúčastnil lodní výpravy do Suezského průplavu. Nabídka zní velmi lákavě, ale vysvětluji mu, že nemám pojištění, co se týče návštěvy Egypta. Dívám se však na zelené kopce, které patří Izraeli. Za nimi se nachází „nekonečná“ vyprahlá arabská poušť. Jak kontrastní!
 
Václav Kovalčík

Žádné komentáře:

Okomentovat