neděle 16. července 2023

Můj odložený sen

Anotace: "O mém nedávném snu, který se mi zdál. Týká se na chvíli návratu domů z mých studií, zároveň se mi zde z pátku na sobotu zdá velmi zajímavý a poučný sen." 


Uběhl jeden z vyučovacích týdnů na jedné univerzitě. Právě se ocitám v mrazivém prosincovém čase. Absolvoval jsem dalekou zimní cestu, abych prožil víkend doma s rodinou, jen toho učení se za týden navalilo ještě více.


Ocitám před vchodovými dveřmi, které odemykám, abych se dostal do našeho bytu. Historická památka Husova sboru v Náchodě se kříží s ostravskou Kmetskou 18 - adresou mého dětství.


Kdoví jestli stihnu něco v sobotu pro tu školu a své vzdělání udělat. Je pozdní mrazivá zimní noc, a já možná zaspím následující víkendový den, a učení půjde někam do neznáma!


Zdá se mi totiž sen, že se neznámé děti při výuce hudební nauky zároveň učí potravinové soběstačnosti. Učí se, jak zužitkovat úrodu, zavařovat ovoce a zeleninu, dále různé výtečné recepty domácích jídel, i když skromných.


Jak už to bývá, asi jsem prospal, vlastně zaspal, i sobotní den, a učení a příprava na následující týden do školy šly do kytek! Co teď? Ještě zbývá neděle, kterou si nechci nechat pokazit. A co teprve pondělí?


Václav Kovalčík, Zlín

Žádné komentáře:

Okomentovat